tuv iso

 agencja extreme catering1 Udany event od kuchni

 

W prawidłowym planowaniu menu eventowego prym musi wieść szczegółowa analiza organizowanego spotkania. Podążanie za modą i nowinkami nie może odgrywać pierwszych skrzypiec.

    Sushi lub przysmaki z kuchni fusion. Do tego szampan z truskawkami, a dla panów whisky z lodem. Mogłoby się wydawać, że to najlepszy pomysł na efektowne menu eventowe. Specjaliści podkreślają jednak, że to, co nowe i modne nie zawsze stanowi najwłaściwszy wybór. Tłumaczą, żę tworzenie listy potraw musi być poparte gruntowną znajomością charakteru imprezy.

Dla każdego coś dobrego

    W pierwszej kolejności należy rozważyć grupę docelową spotkania. Wyobraźmy sobie gości z krajów arabskich, którym jako główną atrakcję zaserwowano pieczone w całości prosię - mówi Michał Kozak, dyrektor zarządzający Mazurkas Catering oraz MCC Mazurkas. Brzmi nieprawdopodobnie, bo przecież jako profesjonaliści doskonale wiemy, że muzułmanie ze wzgledów religijnych nie spożywają wieprzowiny. Ale co, jeśli nie dopytamy organizatora o charakter grupy, a skupimy się jedynie na typie eventu? - pyta. Kwestie kulturowe w przypadku spotkań, szczególnie miedzynarodowych, są jedynym z podstawowych wyznaczników w planowaniu menu. Dlatego podczas takich eventów zazwyczaj dobrym wyborem będzie ryba, która jest akceptowana we wszystkich kręgach kulturowych. Należy też pamiętać, że w obecnych czasach część każdej wiekszej grupy stanowią wegetarianie, dlatego nie można pozwolić sobie na to, aby w trakcie dużej imprezy zabrakło potraw bezmięsnych. - Dodatkowo trzeba liczyć się z tym, że ludzie są dziś bardzo świadomi swoich alergii i na taką ewentualność też trzeba mieć przygotowany plan B - twierdzi Stanisław Bobowski, szef kuchni z Radisson Blu w Krakowie. Dobierając dania do grupy docelowej należy zwrócić uwagę na wiek gości. To istotny czynnik - tłumaczy Stanisław Bobowski. Przykładowo, gdy podaję kaczkę, to dla młodszej grupy przygotowuję bardziej różową, a dla starszej bardziej wypieczoną - zdradza. Liczy się też płeć. Jeśli większość będą stanowić kobiety, należy postarać się, by menu było lekkie, pełne różnych smaków i kolorów. Panie lubią nowinki i jedzą oczami. Panowie z kolei lubią wiedzieć, co jedzą. Częściej siegają po znane im potrawy - wyjaśnia Milena Chalska, PR & Marketing manager Belvedere Catering by Desing. Propozycje dań dla panów też się nieco różnią. Dania dla nich powinny być duże i z odpowiednią ilością mięsa.

Za stołem czy przy bufecie

   Drugim czynnikiem determinującym menu w trakcie eventu jest typ imprezy. Przy planowaniu menu bufetowego można sobie pozwolić dosyć dużą swobodę w doborze smaków i składników. Ograniczenia dotyczą formy posiłku. Należy skupić się na tych potrawach, które można spożyć jedną ręką, za pomocą widelca w drugiej trzymając talerzyk - zaleca Kamila Bawolska-Juszczak, PR manager z Impel S.A. Inne zasady obowiązują w przypadku imprez zasiadanych. Tu powinno się unikać potraw brudzących i sprawiających trudność w jedzeniu np. czerownego barszczu, makaronu spaghetti czy skorupiaków w pancerzach. Nic bardziej kłopotliwego, niż zmagania z uciekającym makaronem przed czujnymi oczami towarzyszy ze stolika - przekonuje Milena Chalska. Ostrożność w planowaniu menu zaleca się także w przypadku konferencji. Podczas takich spotkań liczy się czas konsumpcji, a poziom zróżnicowania gości jest trudny do przewidzenia. Lepiej stawiać na pewne rozwiązania.

Sprawnie i efektownie

    Układając menu eventowe należy też wziąć pod uwagę dokładny czas spotkania. W upalne popołudnie nie podajemy rozgrzewającego rosołu. Trzeba też zwrócić uwagę na sezonowość dań. Równie ważne jest miejsce, w którym odbywa sie event. Nawet, jeśli na dwóch imprezach mamy przyjętą formę kolacji bufetowej, to inne potrawy zaproponujemy klientowi planującemu kolację w eleganckich pałacowych wnętrzach, a w inne w nowoczesnym obiekcie albo w plenerze - tłumaczy Michał Kozak. Do tego dochodzą pewne ograniczenia techniczne związane z miejscem odbywania się imprezy. Dlatego planując potrawy warto wybrać się na wizję lokalną, aby sprawdzić, czy zaplanowane menu uda sie sprawnie i efektownie podać. Sposób podania potraw to także jedna z kwestii, o których nie można zapomnieć. Całość musi być przemyślana zarówno pod względem kolorystycznym jak i estetycznym - tłumaczy Stanisław Bobowski. Dodatkowo, jeśli impreza jest związana z marką firmy lub wejściem jakiegoś produktu na rynek, można pokusić się o wstawienie elementów kolorystycznych korespondujących z corporate identity danej firmy. - Wskazane jest zapoznanie się ze specyfiką danej firmy, jej produktami, usługami oraz charakterem. Dzięki temu można wpleść odpowiednie akcenty w przedstawianą propozycję menu - mówi Janusz Dąbrowski, dyrektor Biura Marketingu LOT Catering. Inną kwestią związaną z serwowaniem dań jest odpowiednie rozplanowanie sali. Stoły muszą być ustawione tak, aby dało się wygodnie przy nich zasiąść, a obsługa mogła swobodnie się poruszać. Niemniej ważne jest rozplanowanie bufetu. Najczęściej spotykanym błędem jest niedobranie formy menu do danej przestrzeni i liczby gości oraz zbyt mała ilość bufetów. Tworzą się wówczas duże kolejki, a część gości potrafi nawet zrezygnować z poczęstunku i wyjść z imprezy - zauważa Milena Chalska.

Błędy podstawowe

    Przy układaniu menu eventowego obowiązują też pewne ogólne zasady, których należy przestrzegać niezależnie od specyfiki danej imprezy. Ich łamanie to karygodny błąd jednym z nich jest ustalanie limitów na organizowanych przyjęciach. Zwykle dotyczy to alkoholi. Zdarza się wyznaczanie godzin, po przekroczeniu, której goście muszą sami płacić za drinki. Bywa, że gościom wręczane są kupony na alkohol. Po czymś takim niesmak pozostaje na długo. Szczególnie, że nie wszyscy są przygotowani na takie niespodzianki - przestrzega Janusz Dąbrowski. Inny problem dotyczy bezpośrednio menu. Zasadniczo należy unikać cieżkich dań podczas eventów. Błędy często związane są też ze słabą komunikacją w zespole zajmującym się organizacją i obsługą spotkania.

MICE Poland Meetings Incentives Conferences Events


Realizacja ORTH Multimedia

Copyright © 2013. Agencja Extreme